Snart får ni se en vass tjej ute på gatorna!

Glömde förresten bort att blogga om en viktig grej jag gjorde ikväll! Jag, Jonna Isabella Nilsson, satt för andra gången i mitt liv bakom ratten och körde! Och denna gång var det inte på Alfa Lavals slitna parkering utan det var faktiskt RUNT Alfa Lavals slitna parkering! Efter fyra varv berömde pappa mig för att vara "otroligt duktig". Detta oroar mig rejält mycket, för om jag som kör in i buskar och nästan ner i diken är bra på att köra, vilka idioter finns det inte då ute på vägarna nu?

När jag kom upp i 60 km/h uppstod en kort dialog (om man bortser från alla "blinkers på!" "bromsa in!" "sväng nu!" "gena inte!") mellan mig och pappa.
Jag: Tycker du inte att det är läskigt att låta mig köra en så stor bil i 60 hm/h?!
Pappa: Läskigt? Med tanke på min ålder är det här det mest spännande som kan hända!

Nu vet jag egentligen inte hur stolt jag ska vara över att jag lyckades relativt bra med körningen, med tanke på att vi har automatväxel. Sen när jag börjar övningsköra på riktigt till våren kommer jag troligtvis köra med mammas bil vars växel är manuell.
Helt plötsligt ska man ha koll på växelstadium, blinkers, ratten, start, broms, vindrutetorkare, radiovolym...
Ja jävlar, det kommer bli riktigt svårt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0