Minns jag något? Vill jag minnas?

Sitter hos mamma och lyssnar sönder Logiskt med Petter och Säkert!, funderar på om jag ska skratta så mycket att jag inte kan andas eller gråta så mycket att jag inte kan det.
Hur ska jag kunna summera helgen egentligen? Blandade känslor är bara förnamnet..

I fredags hade jag mest riktigt roligt som tur var. Jag och Denise tillbringade flera timmar med att bara skratta och hade det sjukt kul. Sedan åkte jag hem till Alex där Marcus och Niklas var och satt där i två timmar, mest för att jag inte orkade åka någonannanstans. När jag kom hem vid 01.00 tiden tänkte jag ta det lugnt resten av natten men Johanne ringde och ville komma hit och jag mötte henne i mina snygga pyjamasbyxor! Väl här söp vi som två jävla as (hon var förbannad, jag behövde lite spänning) och det sista jag minns är att vi ligger i min säng och asgarvar åt f.d. "rapparen" Feven. Helt plötsligt vaknade jag och det var morgon. Med huvudvärk och illamående tänkte jag direkt "Idag är fan inte att leka med.." och vi var som två döda as ett par timmar innan hon åkte iväg och jag skulle ta ett långt bad men fick nästan panik och gick upp efter 20 minuter.
Mamma kom hem från Cinderellakryssning med mat från donken och konstaterade att "Det finns inget bättre än McDonalds "dagen efter"!"

Senare bestämde jag mig för att åka till Niklas där också Marcus var. Niklas lagade mat och gjorde en bearnaissesås som såg ut som spya vilket fick min bakishet att vilja spy rakt över bordet. Jag kunde dock behärska mig och efter att de hade ätit upp maten och spyan gick vi och såg på Skönheten och Odjuret. Marcus somnade och jag och Niklas fortsatte kolla på Aladdin. Fick en hel del stora skratt av de filmerna, hade nog aldrig tänkt på det innan om det inte vore för sällskapet..

Efter det minns jag inte riktigt vad som hände. Marcus vaknade, Niklas somnade. Jag somnade också vid två tiden men vaknade igen vid fyra. Somnade om vid fem och vaknade vid sex. Marcus kollade på Swulken (?!!!!??!) och Niklas pratade i telefonen. Efter det blev allt bara himla jobbigt. Hatar att känna att man är hjälplös när man ser någon annan gå under, och hatar att jag får dåligt samvete för att jag inte kan hjälpa..
Niklas, som hade hällt i sig ett antal liter alkoholhaltig dryck under kvällen/natten, däckade först på toaletten men efter att jag hade skällt på honom ett tag flyttade han sig till sängen. Marcus och jag tittade lite på en film innan jag kilade hem, sov ett tag och nu har jag suttit framför datorn och känt mig sjukt deprimerad över nattens händelser. Hatar, hatar, hatar att inte kunna göra någonting. Känner mig inte alls på bra humör och tänker på det hela tiden. Hoppas iallafall jag kommer kunna sova inatt så inte skolan blir lidande..

Men som jag själv sa ett antal gånger inatt, det blir alltid bra. Förr eller senare blir det alltid bra, hur dåligt någonting än är. Så jag hoppas det där "bra:et" kommer under dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0