Jag ska bara...

Jag ska alldeles strax skriva klart ett valtal som min grupp på Samhällskunskapen ska presentera på lektionen på fredag, men först måste jag bara ta mig en stund att andas ut lite. (Innan jag börjar på nästa mening vill jag bara utfärda en varning om att det kommer handla om... ja, ni hade rätt. Mat) Jag har nämligen proppat i mig alldeles för mycket makaroner och köttbullar så nu känner jag mig som ett uppsvällt lik som legat i solen alldeles förlänge en varm sommardag i Miami. Detta är naturligtvis ingen behaglig känsla så jag överväger att stoppa fingrarna i halsen och spy upp allt. Ska jag, ska jag!? Bulimin börjar arta sig, spännande!

Annars har jag varit i skolan idag, såklart! Precis som jag förutspådde försov jag mig riktigt länge men kom inte allt försent till idrotten. Bara för att mötas av fyra smilande tonårstjejer. Men det var skönt ändå att vara så få på lektionen. Det roliga måste ändå vara att jag har lite träningsverk i vaderna, trots att vi bara spelade badminton..

Efter en timme på Manuslektionen var jag och Veronica klara så vi drog från skolan och jag gick längs Götgatan till Södra station. De gånger jag faktiskt gör det är då jag slutar tidigare och det inte är rusningstrafik, eftersom att då går alla på tåget i T-centralen och det finns inga sittplatser och man måste stå upp i 20 minuter och svettas som en liten griskulting. Helst inte va.

Träffade även Johanne ett tag och vi planerade lite grejer inför Åre. Inte långt kvar alls nu faktiskt!
Annars ska jag skriva klart gruppens valtal och ta det lugnt resten av kvällen. Känner mig ganska trött och jävligt varm, nu ska jag nog inte lämna sängen på ett tag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0