Jag löste mitt dilemma!

Idag måste jag iväg hemifrån. Inte för att jag inte står ut med juggemusik eller för att min pappa är dum i huvudet, utan för att min låtsassyster fyller år och ska ha någonting här hemma ikväll.

Så jag trodde jag hade löst det först.
Bestämde mig för att dra upp till mamma och ha litet minispa för mig själv som jag alltid har när jag är där. Bara ta det lugnt hela kvällen och ta hand om mig själv, sen umgås med mamma och käka panpizza. Perfekt!

Men då kom pappa och frågade om jag ville med på bio idag. Och ingen bio som helst, utan Arn - Tempelriddaren. Den enda filmen på bio som jag vill se just nu. Synen av pappa sittande ensam i en biosalong smärtade i mitt lilla hjärta så jag gick med på att följa med honom.

Sen halvångrade jag mig. Jag ville ju verkligen så gärna åka upp till mamma och ta det lugnt. Samtidigt som jag vet att jag inte skulle kunna se Arn på bio annars och det är inte samma upplevelse att se en sådan film på dator/tvskärmen.

Hur fan skulle jag göra nu?!
Well, trots att jag går i IG-gruppen i matte löste jag det relativt snabbt, på ungefär fem minuter. Jag åker självklart upp till mamma nu, har mitt lilla spamys nu på dagen, umgås med mamma i en kvart och sen åker till Heron City för att gå på bio. Hur jävla perfekt som helst!

Gäller bara att övertyga pappa också. Hmm..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0