Där emos och fjortisar kan förenas i en enda stor gemenskap

Bilddagboken. Bara att skriva ordet med mina egna fingrar och sedan läsa vad jag skrivit med mina egna ögon ger mig kväljningar och självmordstankar.
Bilddagboken är en community där det är meningen att medlemmarna ska lägga upp bilder av dagens händelser samt skriva en sammanfattande text. Nu till frågan, who gives a shit?

Text under bilderna är också ett sätt att beskriva vad som egentligen händer på bilden. Eftersom att man kan ju faktiskt inte se en bild utan att läsa vad bilden föreställer, eller? "Anna och ja åkte till stan xD", "Anna var söt på tåget xD", "Jag köpte en HIM t-shirt på Punkt Shop xD", "Sen åkte vi hem xD".

En annan typ av bilddagbok, den allra värsta sorten, är den som består av egobilder. Gärna svartvita webcambilder eller bilder tagna så att hela armen kommer i fokus. Förutom bara egobilder har dessa bilddagbokentyper också gärna fotografier på tågrälser, (brustna)hjärtan ur olika sammanhang samt andra emobilder. Detta kombinerat med en vacker (sorglig) låttext och 100 kommentarer från vänner som skriver "Vad har hänt? ._.", "Hatar när du mår dåligt >.<" och "Finns alltid här för dig! <33". På dessa bilddagböcker finns också ett hundratals listor med ointressanta frågor i stil med "När vaknade du imorse?" och "Vilken färg är det på dina strumpor?".

Innan någon börjar attackera, Denise, kan jag säga att JA, jag är medlem på bilddagboken och JA, jag har lagt upp bilder där. Det är till och med så illa att jag har haft med listor! Senast detta hände var den 4 augusti 2007 och eftersom att jag under hösten lärt mig att det finns mycket här i världen att hata, tycker jag att bilddagboken är ett utmärkt objekt för min hatsamling.

Bara genom att skriva det här har jag fått ut en del av min ilska, känns fint. Nu ska jag se Analyze this, där kan vi snacka om ilska!

Kommentarer
Postat av: Linda

Bilddagboken? De klingar bara "fjortis" i mina öron. och på tal om facebook. nu har alla full koll på dig. Tacka någon smart för blogg.se & pixbox.se

2008-01-12 @ 21:16:10
URL: http://lmongo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0