Våren och tankarna tillbaka

Vi har haft underbart väder i en veckas tid i Stockholm och på flera andra ställen i Sverige. Några veckor innan dess hade jag vinterjackan på mig..

Det är konstigt hur snabbt sånt kan förändras. Det är sånt här väder som får mig att tänka tillbaka. Första värmen 2008, första värmen 2007. Björkhaga skola, Tumba, Botkyrka, Stockholm, Södermanland, Sverige, Norden.. Ja, ni fattar. 9B. Älskade, älskade 9B. Den sista våren vi hade tillsammans.

Värmen kom så tidigt det året. Redan i mars fick vi tjata på AK om att sitta ute och på svensklektionerna, istället för att sitta i ett grått klassrum och läsa i en tråkig bok. Vi fick det förvånansvärt ofta, även om till och med AK borde ha fattat att vi inte utförde något arbete utan solade och skvallrade istället.

Vi satt på scenen och pratade om skolavslutningen. Tjatade på Dennis om att få ta hans moppe till Gula villan för att köpa mat. Tjatade på Jenna om samma sak. Bad de som faktiskt fick låna mopparna att köpa med sig mat och dricka till oss också. Tjuvrökande bakom Arndt's och förbannelse över att Sockerbitens choklad var äcklig.

Det var den ljuva våren 2007. En vår att minnas.

Kommentarer
Postat av: Amelié

Lyssnar på forever young och torkar mina kinder, he.

2008-04-24 @ 21:41:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0