Jag vaknar på fel sätt, hela tiden

Jag missbrukar snoozefunktionen på min mobil ganska så rejält. Upp mot en timme innan jag ska upp kan jag ligga och bara vakna, somna om igen, vakna, somna om igen. Det är jävligt skönt faktiskt. Som alarmsignal har jag Lisa Ekdahls låt Hon förtjänar hela himlen. Den är riktigt, riktigt bra.
Det finns bara ett problem. Jag vaknar aldrig av låten. Jag vaknar alltid av att mobilen börjar vibrera i några sekunder innan låten sätts på. Inte nog med att jag känner skakningarna om mobilen ligger i sängen, det låter förjävla högt också. "BZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ" ungefär. Hemskt är det! Och ännu värre om jag lagt mobilen på mitt nattduksbord (glasskiva). Men jag som är glömsk får skylla mig själv att jag glömmer stänga av vibrationen på kvällarna. Under dagen är faktiskt "BZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ" ett nödvändigt ont.

Nu måste jag fixa mig, sen blir det skola och TV-produktion.
Trevlig måndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0