En chans att förverkliga min föredetta dröm

Sitter i skolan och har mediakunskap. Klassen har fått i uppgift att tillsammans skapa en musiktidning. Det går till precis som på en proffessionell tidning med en chefredaktör, layoutare, redaktioner och ja, ni fattar. Det får mig att tänka tillbaka på den gamla goda tiden. Då jag själv drömde om att en gång vara chefredaktör för en stor tidning, gärna Vecko Revyn eller Vouge. Japp, det står helt rätt. Vouge.
Tydligen föll jag på mållinjen när det var dags att utse chefredaktören för klassens tidning, men jag har ändå hamnat i en rolig krönika-redaktion med tre andra så jag nöjer mig med det.
Genom det här  tidningsarbetet hoppas jag på att få upp betyget också, eftersom att skrivandet är min starka sida.
Nu måste jag spåna på lite idéer och hoppas på att detta blir det första steget till att bli chefredaktör för Vouge. Mmm.. Vouge.

Kommentarer
Postat av: Emeliie

Vilken kul uppgift ni fått iaf =) Lycka till med tidningen!

2008-04-02 @ 15:19:55
URL: http://www.emeliiepettersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0